Telefoontraining

Doel van de cursus

Het eerste contact tussen een onderneming en de klant is bijna altijd een telefonisch contact. De kwaliteit van de telefonische dienstverlening vormt een geheel met de totale service van het bedrijf, dus het correct aannemen en verwerken van telefoontjes is van essentieel belang. Een professionele en klantgerichte telefoonbehandeling zorgt voor meer efficiëntie en een prettige werksfeer.

 

Bestemd voor

  • Iedereen die in een zakelijke omgeving regelmatig binnenkomende telefoongesprekken afhandelt. Bijvoorbeeld: medewerkers receptie, secretariaat, klantenservice, verkoopbinnendienst, debiteurenadministratie.

 

Inhoud

  • Communicatie (houding en bewustwording).
  • Actief luisteren.
  • Vraagtechnieken.
  • Stemgebruik.
  • Structuur van een gesprek.
  • Voeren van moeilijke gesprekken (klachtbehandeling / slecht nieuws gesprekken)
  • Assertieve communicatie
  • Oefenen gesprekstechnieken.
  • Telefoonetiquette.
  • Telefoonnotities.
  • Spelalfabet.

 

Bijzonderheden

Deze cursus wordt ook als bedrijfstraining gegeven. De inhoud wordt dan afgestemd op de wensen van de opdrachtgever.

 

Vooropleiding

Voor deze cursus is geen vooropleiding vereist.

 

Cursusduur

Klassikaal (groepstraining) 3 lessen van 3 uur

De genoemde duur is voor een standaardtraining. De cursusduur kan variëren afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever.

Cursusgeld € 195,-.

 

Verklaring

Aan het einde van de cursus ontvangt u een bewijs van deelname.

Kalender Telefoontraining

150.150
Telefoontraining
Wachtlijst
 
 
 
 
Er zijn op dit moment geen cursusdagen ingepland.