Telefoontraining
Doel van de cursus
Het eerste contact tussen een onderneming en de klant is bijna altijd een telefonisch contact. De kwaliteit van de telefonische dienstverlening vormt een geheel met de totale service van het bedrijf, dus het correct aannemen en verwerken van telefoontjes is van essentieel belang. Een professionele en klantgerichte telefoonbehandeling zorgt voor meer efficiëntie en een prettige werksfeer.
Bestemd voor
- Iedereen die in een zakelijke omgeving regelmatig binnenkomende telefoongesprekken afhandelt. Bijvoorbeeld: medewerkers receptie, secretariaat, klantenservice, verkoopbinnendienst, debiteurenadministratie.
Inhoud
- Communicatie (houding en bewustwording).
- Actief luisteren.
- Vraagtechnieken.
- Stemgebruik.
- Structuur van een gesprek.
- Voeren van moeilijke gesprekken (klachtbehandeling / slecht nieuws gesprekken)
- Assertieve communicatie
- Oefenen gesprekstechnieken.
- Telefoonetiquette.
- Telefoonnotities.
- Spelalfabet.
Bijzonderheden
Deze cursus wordt ook als bedrijfstraining gegeven. De inhoud wordt dan afgestemd op de wensen van de opdrachtgever.
Vooropleiding
Voor deze cursus is geen vooropleiding vereist.
Cursusduur
Klassikaal (groepstraining) | 3 lessen van 3 uur |
De genoemde duur is voor een standaardtraining. De cursusduur kan variëren afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever.
Kalender Telefoontraining
Er zijn op dit moment geen cursusdagen ingepland.